2020-08-31 07:09Pressmeddelande

Mattias Bergdahl ny affärschef i BDX

Bild: Patrik Öhman.Mattias Bergdahl, affärschef BDX Miljö.

​Från och med 1 september blir Mattias Bergdahl ny affärschef på BDX Miljö. En spännande resa som har lett honom runt om hela Sverige, till Köpenhamn och tillbaka till Luleå igen.
- Jag arbetade drygt fem år på Textila, från början som Platschef i Boden och i slutet som driftutvecklingschef centralt i organisationen. Under en tid var jag även stationerad i Köpenhamn vilket gav många nyttiga erfarenheter. Köpenhamn var fint på alla sätt och vis men det är ändå något speciellt med Norrbotten så jag flyttade tillbaka igen.

Mattias har en utbildning i Industriell Ekonomi från Luleå tekniska universitet samt från SSE Executive Education (tidigare IFL) samt många erfarenheter från tidigare arbeten.
- Några av de erfarenheter jag tar med mig från Textilia är produktionsstyrning, produktionseffektivisering och att utveckla affären tillsammans med kunden, områden som är oerhört kritiska i den branschen. Det här områden som jag tycker är både roliga och spännande och som jag tror att det finns möjligheter att utveckla vidare inom BDX.

Och om du tycker att du känner igen Mattias är det kanske inte så konstigt.
- Jag har jobbat i BDX förut, som produktionschef på FE-anläggningen på SSAB-området. Det känns riktigt spännande att vara tillbaka i företaget. Det har hänt mycket med BDX under de åren jag har varit borta men det jag imponeras mest av är den handlingskraft som finns i organisationen.

David Bladfält, försäljningschef i BDX, är mycket nöjd med rekryteringen av Mattias Bergdahl.
- Mattias kommer att tillföra både kunnande och nya möjligheter för BDX gällande miljöaffären. Han kommer att vara stationerad i Luleå men kommer att ha hela Norrbotten som arbetsfält, säger David Bladfält.