2021-11-26 13:29Pressmeddelande

BDX och Lira BK tecknar samarbetsavtal

Fotograf: Patrik ÖhmanCatrin Ingvarsson, tf vd BDX (tv) och Kicki Blomqvist, ordförande Lira BK gläds åt det nya avtalet. Fotograf: Patrik Öhman

Nu står det klart att BDX går in som samarbetspartner till Lira BK. I samband med detta byter även Björsbyfältet namn till BDX Fältet.

Sedan i somras har diskussionerna förts hur BDX Företagen AB och Lira BK ska kunna samarbeta kring barn och ungdomars utveckling. Genom att företaget och föreningen har lika värdegrunder var det lätt att hitta gemensamma beröringspunkter.

- Ungdomsidrott ligger mig varm om hjärtat, jag är själv ungdomstränare inom andra idrotter. I BDX säger vi att vi är framtidsbyggare. Det innebär vi skapar bestående värden för samhället i stort. Att vi tillsammans med Lira BK kan skapa en bättre framtid för ungdomar betyder mycket för oss som företag, säger Catrin Ingvarsson, tillförordnad vd BDX Företagen AB.

Även Kicki Blomquist betonar vikten av värderiktningen i avtalet som är samarbetet mellan Lira BK och BDX Företagen AB.

- BDX är ett starkt och bra företag som står upp för lika värden. Vi kan väl säga att ”vi tar bollen tillsammans” för att bygga en bra framtid för barn och ungdomar, inte bara på fotbollsplanen utan även för livet. Det här avtalet handlar om ett hållbart, värdeskapande samarbete för barn och ungdomars bästa, säger Kicki Blomquist, ordförande Lira BK.

Det är inte bara på fotbollsplanen som samarbetet kommer att ske.

- Varje sommar anställer vi en mängd ungdomar i våra verksamheter. Vem vet, det kan vara så att ungdomarna kommer i kontakt med oss på fotbollsplanen och att de sedan hamna hos oss som sommarjobbare. Vi har märkt att ungdomar växer när de får ta ansvar och vi är villiga att ge dem det förtroendet, avslutar Catrin Ingvarsson.

Ämnen: CSR

BDX Företagen skapar innovativa helhetslösningar som löser kundens behov – allt från logistik till entreprenad- och industritjänster. BDX Företagen jobbar över hela landet med norra Sverige som hemmamarknad. Koncernen har ca 600 anställda, med 300 kontrakterade medleverantörer som i sin tur har 1 700 anställda med totalt 1 500 fordon.

Catrin Ingvarsson
Catrin Ingvarsson